CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, September 21, 2009

..Raya Kedua..

Hai...!!! Hehehehe.. Hari ni dah masuk hari yang kedua kita raya dalam bulan Syawal ni.. Erm.. cepatnnya masa berlalu.. Syawal akan terus pergi seperti Ramadhan meninggalkan kita.. Begitu pantas sekali berlalu.. Erm.. Hari ni aku ceria sebabnya aku nak beri hadiah pada seseorang..
Tapi sebelum aku tunaikan niat aku tu.. aku bangun pagi2 dan siapkan pakaian untuk aku pakai hari ni.. :) Tema aku abstrak kuning biru hari ni.. :D Dengan semangatnya aku pagi ni.. Aku jadi happy, tapi ok la kan dari hari pertama asyik sedih dan rasa bosan ja.. Hehehe.. Entah apa2 ja kan..
Lepas aku siapkan pakaian aku, aku sediakan kuih raya untuk kawan2 aku yang bertugas di Secret Recipe Gurney Plaza.. Tempat keja lama aku dulu.. Taip2 tahun aku mesti hantar dekat Kat. Dia banyak bantu aku masa aku keja dulu.. Dan sama2 tolong menolong la.. Kami tak berkira, dan tak kedekut.
Pada masa yang sama aku nak jumpa kawan jugak.. Heheheh.. Tu yang menghilangkan bosan aku sikit pagi ni.. :D Kemudian, dah siapkan semua kerja aku.. Aku bersiap seperti biasa.. Tapi hari ni aku tengok aku bukan macam biasa la plak.. Luar biasa skit.. Hahaha...!!~ Aku siap bersolek dan berdandan, aku meluru keluar cepat untuk dapatkan kek kat Secret Recipe tu.. Aku rasa tak sabar.. Aku sampai ja sana, aku terus minta kek yang aku suruh sediakan tu.. Tapi ada la jugak aku tak puas hati dengan keadaan kek tu.. Aku ni cerewet.. Kalau beli barang kena elok, teliti dan ikut citarasa aku.. Huhuhuh.. Susah la macam ni kan.. Erm.. Selamat staff kat sana tak cerewet dengan aku.. Tapi takleh nak cakap la kan mana nak tau aku langkah keluar ja dari outlet tu kot2 la ada suara2.. :D Itu semua aku dah biasa.. Ok, berbalik pada cerita asal.. Brownies Walnut jadi pilihan aku kali ni.. Aku ukir sendiri.. Aku tulis mesej atas kek sendiri.. Sebab aku nak tengok adakah skill aku masih ada untuk kerja2 renyah macam ni.. Hahahaha...
Lawak pun ada jugak.. Ada gambar kawan aku candid masa aku buat kerja2 ni.. Aku tak tau nak paipkan mesej apa atas kek tu.. Tapi korang tengok la gambar nanti.. :D
Erm.. Setelah aku siapkan kerja2 renyah tu, bergegas keluar pulak cepat2.. Sebab aku nak kena hantar pergi rumah Birthday tu.. :) Dalam perjalanan tu hati aku berdebar2, tapi aku beranikan diri.. Setiba aku kat sana, aku sendiri yang naik dan berikan hadiah tak seberapa tu pada family dia.. Bagi kat "Family" sebab dia keluar.. Aku tak cakap apa2, tapi hanya pesanan saja aku tinggalkan.. Tapi aku tak kisah.. Asalkan aku dah tunaikan niat aku untuk hadiahkan dia kek kegemaran dia.. Entah masih lagi menjadi kegemaran atau tidak.. Itu aku kurang pasti.. Aku jumpa adik2 dia.. Salam raya dengan keluarga dia dan kemudian aku bergerak balik semula.. Sebab ada sedara aku tunggu aku kat rumah.. Kan raya, rumah aku ada saja orang nak bertandang.. Biasa la kan.. Sepanjang perjalanan pulang aku asyik terkenangkan kenangan aku dengan dia dulu.. Macam2 ada.. Tapi itu hanya kenangan, bukan realiti.. Aku meluru pulang tak sabar plak nak bertemu dengan sedara2 aku datang dari jauh. Diorang balik kampung. Kikikiki..
Hari ni aku nak keluar beraya dengan mak aku, InsyaAllah.. Kesiankan dia.. Semalam tak dapat jalan pergi tengok tok sebab sedara Singapura tu.. Lepas maghrib bergerak..

0 comments: